24 ΩΡΕΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ

Θ.Σκυλακάκης: «Δεν μειώνουμε τον ΦΠΑ στα καύσιμα γιατί 2,5 εκατ. πολίτες δεν έχουν ΙΧ - Δεν πληρώνουν όμως ακριβό ρεύμα»

 Ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Θεόδωρος Σκυλακάκης, προσπάθησε να μαζέψει το σάλο που δημιουργήθηκε λόγω των δηλώσεων του σχετικά με τη μείωση των φόρων των καυσίμων και τα έκανε χειρότερα. 


«Ο φόρος στα καύσιμα είναι ένας αντιστρόφως προοδευτικός φόρος. Τα φτωχά νοικοκυριά χρησιμοποιούν πολύ λιγότερο τα καύσιμα, γιατί δεν έχουν αυτοκίνητο. Ο βαρύς φόρος στα καύσιμα είναι στη βενζίνη, είναι τεράστιος», είχε πει πριν λίγες ημέρες ο υπουργός. 

«Μπορεί να έκανα και μια δήλωση που αν έκοβες την συγκριμένη φράση ο κόσμος να μην καταλάβαινε», είπε ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών.

Όπως δήλωσε σήμερα, «στην Ελλάδα το 30% δεν έχουν αυτοκίνητο και από αυτό το 30% το 70% ζουν με κάτω από τον κατώτατο μισθό».

«Αυτοί είναι πάνω από 2,5 εκατ. άνθρωποι. Αυτοί είναι το φτωχότερο κομμάτι του πληθυσμού που δεν έχει αυτοκίνητο. Που αυτοί από μία τεράστια δημοσιονομική δαπάνη που υποτίθεται θα ήταν για να ανακουφίσει τους φτωχότερους δεν θα έπαιρναν τίποτα! Αυτό είπα.

Είναι προτιμότερο αν θέλετε να πηγαίνουμε στο ηλεκτρικό (ρεύμα) και να κάνουμε παρέμβαση αν έχουμε χρήματα που αφορά τους πάντες.

Αλλά μην μου λέτε ότι αυτά τα 2,5εκατ. θα ωφεληθούν αν μειώσουμε τους φόρους στα καύσιμα, δεν έχουμε Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης στα ρεβίθια και τα φασόλια», όπως είπε χαρακτηριστικά, εξοργίζοντας τους δημοσιογράφους, για να προσθέσει μάλιστα ότι η αύξηση στο κόστος μεταφοράς «μπορεί να επηρεάζει κατά 0,1% τα ρεβίθια και τα φασόλια».

Δυστυχώς για τον κ. Σκυλακάκη, τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής για τον πληθωρισμό (και μάλιστα του Δεκεμβρίου, την ώρα που η Eurostat προβλέπει νέο άλμα τον Ιανουάριο), τον διαψεύδουν με τον πιο σκληρό τρόπο. Οι ανατιμήσεις στα είδη διατροφής και τα μη αλκοολούχα ποτά είχαν ήδη φτάσει το 4,3% στο τέλος του προηγούμενου έτους. Και ακόμη χειρότερα, το συνολικό κόστος στέγασης, που περιλαμβάνει την θέρμανση που χρειάζονται ακόμη και τα πιο φτωχά νοικοκυριά, είχε κάνει άλμα 18%...

Προφανώς ο υπουργός, ο οποίος στη θέση που είναι θα έπρεπε να τα ξέρει αυτά, παραλείπει να πει ότι από τους φόρους στα καύσιμα και τις μεταφορές επηρεάζονται και τα φτωχότερα στρώματα αφού οι ανατιμήσεις στα σούπερ μάρκετ και τις λαϊκές εν πολλοίς οφείλονται στο κόστος μεταφοράς των προϊόντων!

«Τα νοικοκυριά με τρία αυτοκίνητα και πάνω, είναι 500.000 αυτοκίνητα, αν μειώσουμε τα καύσιμα, θα δώσουμε 40-50 εκατομμύρια σε αυτούς και τίποτα στα 2 εκατομμύρια. Είναι αυτό κοινωνική πολιτική;».


ΠΗΓΗ